- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συνέδρια
- Εμφανίσεις: 12

16 ως 18 Ιουνίου 2026
2η Ανακοίνωση
Το συνέδριο θα διεξαχθεί δια ζώσης στο
2ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου Αττικής
Στη σύγχρονη εποχή των ραγδαίων κοινωνικών και τεχνολογικών ανακατατάξεων, το εκπαιδευτικό τοπίο μετασχηματίζεται ριζικά, καθιστώντας τον ρόλο του/της εκπαιδευτικού πιο σύνθετο και πολυδιάστατο από ποτέ. Το 2ο Επιστημονικό Συνέδριο με τίτλο «Ο/Η Εκπαιδευτικός του 21ου Αιώνα: Από τη Διδακτική Πράξη στην Επαγγελματική Ανάπτυξη - Ταυτότητα, Ρόλοι, Καινοτομίες, Καλές Πρακτικές» έρχεται να απαντήσει σε αυτήν την επιτακτική ανάγκη για επαναπροσδιορισμό, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στην καθημερινή διδακτική πράξη και τη στρατηγική επαγγελματική ανάπτυξη.
Φιλοδοξία μας είναι να υπερβούμε την απλή καταγραφή των εκπαιδευτικών δεδομένων και να εμβαθύνουμε στην ουσία της επαγγελματικής ταυτότητας. Ο/Η σύγχρονος/σύγχρονη παιδαγωγός δεν νοείται πλέον ως απλός/απλή διεκπεραιωτής/διεκπεραιώτρια της ύλης, αλλά ως ένας/μία επαγγελματίας μάθησης που σχεδιάζει, καινοτομεί και εμψυχώνει. Μέσα από την επιστημονική τεκμηρίωση και τον γόνιμο διάλογο, το συνέδριο θα εξετάσει πώς η ατομική διδακτική επάρκεια μετεξελίσσεται σε συλλογική δύναμη, μέσω της συνεργασίας εντός της σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασης με το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις προκλήσεις του σύγχρονου σχολείου —από τη διαχείριση της συμπερίληψης και της κρίσης, έως την ψηφιακή μετάβαση— και στις πολιτικές που απαιτούνται για την ουσιαστική στήριξη του εκπαιδευτικού έργου. Παράλληλα, αναδεικνύεται η κρίσιμη σημασία της δια βίου εκπαίδευσης και της ευρωπαϊκής εξωστρέφειας, ως απαραίτητα εφόδια για την προσαρμογή στα διεθνή πρότυπα.
Συνοψίζοντας, το παρόν συνέδριο φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως πλατφόρμα ανάδειξης καλών πρακτικών και καινοτομιών, προσφέροντας στον/στην εκπαιδευτικό όχι μόνο θεωρητική γνώση, αλλά και πρακτικά εργαλεία για να ανταποκριθεί στον ρόλο του/της ως ηγέτη/ηγέτιδα και εμπνευστή/εμπνεύστρια στο σχολείο του μέλλοντος.
Σημαντικές ημερομηνίες
Οι εισηγήσεις μπορούν να είναι ατομικές (μέχρι τέσσερις εισηγήσεις ανά εισηγητή/εισηγήτρια) ή/και ομαδικές (ως τέσσερα άτομα ανά ομάδα εισηγητών/εισηγητριών).
Έναρξη υποβολής περιλήψεων: Δεκέμβριος 2025
Λήξη υποβολής περιλήψεων: ως και 30 Απριλίου 2026
Ενημέρωση για αποδοχή περιλήψεων και συμμετοχή: έως 30 Μαΐου 2026
Τελική υποβολή εργασιών: από 18 Ιουνίου ως 21 Ιουλίου 2026
Διεξαγωγή εργασιών Συνεδρίου: 16-18 Ιουνίου 2026
Ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες:
Α. Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας μάθησης
Α.1. Δια βίου μάθηση, επαγγελματική εξέλιξη και συνεχής επιμόρφωση
Α.2. Ρόλος της αυτομόρφωσης και αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων
Α.3. Ερευνητική διάσταση του εκπαιδευτικού έργου
Β. Παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια
Β.1. Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
Β.2. Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και αξιοποίηση της τεχνολογίας
Β.3. Διαχείριση της τάξης και διαφοροποιημένη διδασκαλία
Γ. Η επαγγελματική ταυτότητα και ταυτότητα ρόλου
Γ.1. Ο/Η εκπαιδευτικός ως ηγέτης/ηγέτιδαμάθησης
Γ.2. Επαγγελματική αυτονομία, δικαιοδοσία και λογοδοσία
Γ.3. Ηθικές και κοινωνικές διαστάσεις του εκπαιδευτικού λειτουργήματος
Γ.4.Εκπαιδευτικός και mentoring στην Εκπαίδευση
Γ.5. Εκπαιδευτικός και coaching στην Εκπαίδευση
Γ.6. Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας – Υπεύθυνος/Υπεύθυνη για την Πρόληψη και Διαχείριση περιστατικών Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού[Ε.ΒΙ.Ε.]
Γ.7. Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας υλοποίησης και εφαρμογής των Καινοτομιών στην Εκπαίδευση
Γ.8. Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας υλοποίησης Ενταξιακών Πρακτικών για τα άτομα/μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Αμεα)
Γ.9. Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας προστασίας προσωπικών δεδομένων
Γ.10. Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης
Δ. Η συνεργασία στο σχολικό περιβάλλον
Δ.1. Συνεργατικές πρακτικές και κοινότητες μάθησης
Δ.2. Συλλογική αποτελεσματικότητα και κουλτούρα βελτίωσης
Δ.3. Ο ρόλος των συναδέλφων, των στελεχών και της σχολικής μονάδας
Ε. Προκλήσεις στο σύγχρονο σχολείο
Ε.1. Ετερογένεια μαθητικού πληθυσμού και ζητήματα συμπερίληψης
Ε.2. Ψυχοκοινωνικές ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών
Ε.3. Πίεση χρόνου, επαγγελματική εξουθένωση και ανάγκες υποστήριξης
ΣΤ. Πολιτικές και προοπτικές για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
ΣΤ.1. Θεσμοί επιμόρφωσης και πιστοποίησης
ΣΤ.2. Εθνικές και διεθνείς τάσεις
ΣΤ.3. Προτάσεις για ένα υποστηρικτικό επαγγελματικό περιβάλλον
Ζ. Επιμόρφωση & Δια Βίου Εκπαίδευση
Ζ.1. Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Ζ.2. Αναβάθμιση και επαναπροσανατολισμός των ήπιων δεξιοτήτων στην Εκπαίδευση του 21ου αιώνα
Ζ.3. Ψυχική ανθεκτικότητα
Η. Εξωστρέφεια & Ευρωπαϊκά Προγράμματα
Η.1. Ευρωπαϊκά Προγράμματα (Erasmus, eTwinning, κ.α.), συνεργατικές κοινότητες μάθησης και πρακτικής
Η.2. Σχολείο και κοινωνία (σύνδεση σχολείου-κοινωνίας, εκπαιδευτικά προγράμματα)
Η.3. Συνεργασία σχολείου – οικογένειας
Η.4. Δίκτυα κοινοτήτων μάθησης και πρακτικής
Οργανωτική επιτροπή του Συνεδρίου
Δρ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΠΑΜΠΑΡΟΥΤΣΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Β΄ΑΘΗΝΑΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΟΥΠΟΣ,ΕΠΟΠΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΕ Β΄ ΑΘΗΝΑΣ
ΒΑΡΒΑΡΑ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 1ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 2ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 3ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΖΝΑΟΥΡΙΔΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 3ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 1ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 2ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 3ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΜΑΡΙΑ ΜΠΙΜΠΟΥΔΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 4ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΤΖΟΒΛΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 5ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 6ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ ΤΑΒΟΥΛΑΡΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 8ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 9ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΜΠΟΥΤΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 10ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 11ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΠΑΣΤΕΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 12ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΤΣΙΜΑΡΔΟΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΝΤ. ΕΚΠ/ΣΗΣ (ΕΑΕ)
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΝΤ. ΕΚΠ/ΣΗΣ (ΕΑΕ)
ΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΠΕΤΡΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΝΤ. ΕΚΠ/ΣΗΣ (ΕΑΕ)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΓΩΝΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ60
ΑΝΝΑ ΝΙΚΟΛΑΚΟΥΛΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ60
Επιστημονική επιτροπή
Δρ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΠΑΜΠΑΡΟΥΤΣΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Β΄ΑΘΗΝΑΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΟΥΠΟΣ,ΕΠΟΠΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΕ Β΄ ΑΘΗΝΑΣ
ΒΑΡΒΑΡΑ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 1ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 2ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 3ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΖΝΑΟΥΡΙΔΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 3ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 1ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 2ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 3ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΜΑΡΙΑ ΜΠΙΜΠΟΥΔΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 4ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΤΖΟΒΛΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 5ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 6ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ ΤΑΒΟΥΛΑΡΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 8ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 9ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΜΠΟΥΤΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 10ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 11ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΠΑΣΤΕΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 12ης ΘΕΣΗΣ ΠΕ Β' ΑΘΗΝΑΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΤΣΙΜΑΡΔΟΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΝΤ. ΕΚΠ/ΣΗΣ (ΕΑΕ)
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΝΤ. ΕΚΠ/ΣΗΣ (ΕΑΕ)
ΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΠΕΤΡΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΝΤ. ΕΚΠ/ΣΗΣ (ΕΑΕ)
Οδηγίες για τη σύνταξη των περιλήψεων:
Οι περιλήψεις δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις 400 λέξεις. Στο κείμενο πρέπει να αναφέρονται:
• Ο θεματικός άξονας στον οποίο εμπίπτει η ανακοίνωση
• Το θεωρητικό πλαίσιο της εισήγησης
• Ο σκοπός της εισήγησης
• Η μεθοδολογία
• Τα συμπεράσματα
• Οι λέξεις-κλειδιά
Πιο αναλυτικά σχετικά με την υποβολή περιλήψεων παρακαλούμε δείτε προσεκτικά τα παρακάτω και ακολουθείστε τις οδηγίες:
✓Η συγγραφή της περίληψης στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα θα πρέπει να είναι αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή με επεξεργαστή κειμένου. Απαιτείται γλωσσική επιμέλεια.
✓ Κανονική γραφή, όχι πλάγια, Γραμματοσειρά Calibri 11 pt, Περιθώρια διάταξης σελίδας: επάνω και κάτω 2,54εκ., αριστερά και δεξιά 3,17εκ, Μονό διάστιχο γραμμών, Κανονική απόσταση μεταξύ των χαρακτήρων, Χωρίς κεφαλίδα και υποσέλιδο.
✓ Ο Τίτλος θα πρέπει να είναι σαφής, σύντομος και να ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο της περίληψης (πεζά σε έντονη γραφή-Bold, μέγεθος γραμματοσειράς 14pt).
✓ Το Επώνυμο & Όνομα εισηγητή μετά από μία κενή γραμμή, (μέγεθος γραμματοσειράς 12pt, έντονη γραφή -Bold -και στοίχιση στο κέντρο).
✓ Στην επόμενη γραμμή: επαγγελματική ιδιότητα των συντακτών, ηλεκτρονική διεύθυνση και τηλέφωνο επικοινωνίας (μέγεθος γραμματοσειράς 12pt, στοίχιση στο κέντρο).
✓ Στην περίπτωση περισσοτέρων εισηγητών, τα επώνυμα και τα ονόματά τους γράφονται σε επόμενες γραμμές, με τον ίδιο τρόπο, όπως παραπάνω.
✓ Η λέξη Περίληψη μετά από δύο κενές γραμμές (μέγεθος γραμματοσειράς 12pt, στοίχιση αριστερά).
✓ Η περίληψη στην επόμενη γραμμή (μέγεθος γραμματοσειράς 11pt, πλήρης στοίχιση), η οποία οφείλει να είναι σαφής, σύντομη (κείμενο μέχρι 400 λέξεις) και περιεκτική.
✓ Λέξεις-κλειδιά: μετά από μία κενή γραμμή έως πέντε λέξεις κλειδιά (μέγεθος γραμματοσειράς 11pt, και στοίχιση πλήρη).
✓ Θεματική ενότητα στην οποία εντάσσεται η εισήγηση
Η υποβολή των περιλήψεων ακολουθώντας τις παραπάνω προδιαγραφές θα γίνει στην ηλεκτρονική διεύθυνση
Κριτήρια αξιολόγησης των περιλήψεων:
Οι περιλήψεις θα αξιολογηθούν ανωνύμως από κριτές. Κατά την αξιολόγηση των προτάσεων θα ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια:
● Η συνάφεια της εργασίας με τους θεματικούς άξονες του Συνεδρίου
● Η συμβολή της εργασίας στην προώθηση της επιστήμης και της έρευνας
● Η θεωρητική και μεθοδολογική τεκμηρίωση της εργασίας
● Η δυνατότητα αξιοποίησης των πορισμάτων της εργασίας για την ενίσχυση και αναβάθμιση της εκπαιδευτικής πράξης
Σε όλους/όλες τους/τις εγγεγραμμένους/εγγεγραμμένες συνέδρους θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
Τέλος, σχετική Πρόσκληση μαζί με το πλήρες και οριστικό Πρόγραμμα του Συνεδρίου, θα τεθεί εγκαίρως στη διάθεση των εισηγητών/εισηγητριών και όλων των ενδιαφερομένων, μέσω σχετικής ανακοίνωσης.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συνέδρια
- Εμφανίσεις: 16

16 ως 18 Ιουνίου 2026
1η Ανακοίνωση
Οι ραγδαίες κοινωνικές, τεχνολογικές και εκπαιδευτικές αλλαγές των τελευταίων δεκαετιών έχουν αναδείξει με έντονο τρόπο τον κρίσιμο ρόλο του/της εκπαιδευτικού ως επαγγελματία με πολλαπλές ευθύνες, σύνθετες δεξιότητες και αυξημένη ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση και επαγγελματική υποστήριξη.
Στο πλαίσιο αυτό, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας, ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης και το Σώμα των Συμβούλων Εκπαίδευσης ανακοινώνουν τη διοργάνωση του 2ου Επιστημονικού Συνεδρίου, με στόχο την ανάδειξη καλών πρακτικών, την ενίσχυση της επαγγελματικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και την προώθηση του διαλόγου σχετικά με τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και της σχολικής ζωής.
Το 2ο Επιστημονικό Συνέδριο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας επικεντρώνεται σε ποικίλες πτυχές του εκπαιδευτικού έργου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σκοπός του Συνεδρίου
Το συνέδριο αποσκοπεί:
· στην εμβάθυνση της έννοιας της επαγγελματικής ταυτότητας του/της σύγχρονου/σύγχρονης εκπαιδευτικού,
· στην προβολή των ρόλων και των δυνατοτήτων του/της στο σχολικό περιβάλλον,
· στην ανάδειξη των απαιτήσεων και των προκλήσεων που καλείται να αντιμετωπίσει,
· στη διερεύνηση τρόπων ενίσχυσης της επαγγελματικής του/της ανάπτυξης και ευημερίας.
Θεματικοί Άξονες του Συνεδρίου
Το συνέδριο θα καλύψει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως:
1. Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας μάθησης
- Δια βίου μάθηση, επαγγελματική εξέλιξη και συνεχής επιμόρφωση
- Ρόλος της αυτομόρφωσης και αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων
- Ερευνητική διάσταση του εκπαιδευτικού έργου
2. Παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια
- Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
- Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και αξιοποίηση της τεχνολογίας
- Διαχείριση της τάξης και διαφοροποιημένη διδασκαλία
3. Η επαγγελματική ταυτότητα και ταυτότητα ρόλου
- Ο/Η εκπαιδευτικός ως ηγέτης/ηγέτιδα μάθησης
- Επαγγελματική αυτονομία, δικαιοδοσία και λογοδοσία
- Ηθικές και κοινωνικές διαστάσεις του εκπαιδευτικού λειτουργήματος
- Εκπαιδευτικός και mentoring στην Εκπαίδευση
- Εκπαιδευτικός και coaching στην Εκπαίδευση
- Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας – Υπεύθυνος/Υπεύθυνη για την πρόληψη και διαχείριση περιστατικών Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού [Ε.ΒΙ.Ε.]
- Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας υλοποίησης και εφαρμογής των Καινοτομιών στην Εκπαίδευση
- Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας υλοποίησης ενταξιακών πρακτικών για τα άτομα/μαθητές-μαθήτριες με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας προστασίας προσωπικών δεδομένων
- Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας εφαρμογών της τεχνητής νοημοσύνης
4. Η συνεργασία στο σχολικό περιβάλλον
- Συνεργατικές πρακτικές και κοινότητες μάθησης
- Συλλογική αποτελεσματικότητα και κουλτούρα βελτίωσης
- Ο ρόλος των συναδέλφων, των στελεχών και της σχολικής μονάδας
5. Προκλήσεις στο σύγχρονο σχολείο
- Ετερογένεια μαθητικού πληθυσμού και ζητήματα συμπερίληψης
- Ψυχοκοινωνικές ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών
- Πίεση χρόνου, επαγγελματική εξουθένωση και ανάγκες υποστήριξης
6. Πολιτικές και προοπτικές για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
- Θεσμοί επιμόρφωσης και πιστοποίησης
- Εθνικές και διεθνείς τάσεις
- Προτάσεις για ένα υποστηρικτικό επαγγελματικό περιβάλλον
· Προτάσεις για ένα υποστηρικτικό επαγγελματικό περιβάλλον
7. Επιμόρφωση & Δια Βίου Εκπαίδευση
· Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
· Αναβάθμιση και επαναπροσανατολισμός των ήπιων δεξιοτήτων στην Εκπαίδευση του 21ου αιώνα
· Ψυχική ανθεκτικότητα
8. Εξωστρέφεια & Ευρωπαϊκά Προγράμματα
· Ευρωπαϊκά Προγράμματα (Erasmus, eTwinning, κ.α.), συνεργατικές κοινότητες μάθησης και πρακτικής
· Σχολείο και κοινωνία (σύνδεση σχολείου-κοινωνίας, εκπαιδευτικά προγράμματα)
· Συνεργασία σχολείου – οικογένειας
· Δίκτυα κοινοτήτων μάθησης και πρακτικής
Το Πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνει:
α. Προφορικές ανακοινώσεις
β. Θεματικά συμπόσια & στρογγυλά τραπέζια
γ. Αναρτημένες ανακοινώσεις
δ. Βιωματικά εργαστήρια
ε. Ειδικές συμμετοχές (εικαστικές δημιουργίες φοιτητών/φοιτητριών και μαθητών/μαθητριών)
Υποβολή και Δημοσίευση Εισηγήσεων
Οι εισηγήσεις, προφορικές και αναρτημένες, θα αξιολογηθούν από την Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου. Οι εργασίες που θα γίνουν αποδεκτές θα συμπεριληφθούν στα Πρακτικά του Συνεδρίου.
Σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε σε αυτήν την ξεχωριστή πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας, του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης και του Σώματος των Συμβούλων Εκπαίδευσης για την διοργάνωση του 2ου Επιστημονικού Συνεδρίου, με θέμα: «Ο/Η Εκπαιδευτικός του 21ου Αιώνα: Από τη Διδακτική Πράξη στην Επαγγελματική Ανάπτυξη - Ταυτότητα, Ρόλοι, Καινοτομίες, Καλές Πρακτικές», με στόχο την ανάδειξη καλών πρακτικών, την ενίσχυση της επαγγελματικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και την προώθηση του διαλόγου σχετικά με τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και της σχολικής ζωής.
Για τη διαδικασία υποβολής των περιλήψεων θα ακολουθήσει 2η Ανακοίνωση προσεχώς.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συνέδρια
- Εμφανίσεις: 188
2ο Επιστημονικό Συνέδριο

16 έως 18 Ιουνίου 2026
1η Ανακοίνωση
2η Ανακοίνωση
===================
1ο Επιστημονικό Συνέδριο «Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ»
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β ́ Αθήνας, ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης Π.Ε. Β ́ Αθήνας και το Σώμα των Συμβούλων Εκπαίδευσης ανακοινώνουν τη διοργάνωση Επιστημονικού Συνεδρίου, με στόχο τη δημιουργία ενός χώρου ανταλλαγής ιδεών, εμπειριών και βέλτιστων πρακτικών που προάγουν την ποιότητα στην εκπαίδευση.
1ο Επιστημονικό Συνέδριο
«Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΡΟΩΘΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ»
16 έως 18 Ιουνίου 2025
Το συνέδριο στοχεύει να φέρει κοντά εκπαιδευτικούς, ερευνητές, ακαδημαϊκούς, και επαγγελματίες του χώρου για να ανταλλάξουν ιδέες, εμπειρίες και βέλτιστες πρακτικές που προάγουν την ποιότητα στην εκπαίδευση.