16 ως 18 Ιουνίου 2026

 

1η Ανακοίνωση

Οι ραγδαίες κοινωνικές, τεχνολογικές και εκπαιδευτικές αλλαγές των τελευταίων δεκαετιών έχουν αναδείξει με έντονο τρόπο τον κρίσιμο ρόλο του/της εκπαιδευτικού ως επαγγελματία με πολλαπλές ευθύνες, σύνθετες δεξιότητες και αυξημένη ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση και επαγγελματική υποστήριξη.

Στο πλαίσιο αυτό, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας, ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης και το Σώμα των Συμβούλων Εκπαίδευσης ανακοινώνουν τη διοργάνωση του 2ου Επιστημονικού Συνεδρίου, με στόχο την ανάδειξη καλών πρακτικών, την ενίσχυση της επαγγελματικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και την προώθηση του διαλόγου σχετικά με τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και της σχολικής ζωής.

Το 2ο Επιστημονικό Συνέδριο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας επικεντρώνεται σε ποικίλες πτυχές του εκπαιδευτικού έργου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σκοπός του Συνεδρίου

Το συνέδριο αποσκοπεί:

·         στην εμβάθυνση της έννοιας της επαγγελματικής ταυτότητας του/της σύγχρονου/σύγχρονης εκπαιδευτικού,

·         στην προβολή των ρόλων και των δυνατοτήτων του/της στο σχολικό περιβάλλον,

·         στην ανάδειξη των απαιτήσεων και των προκλήσεων που καλείται να αντιμετωπίσει,

·         στη διερεύνηση τρόπων ενίσχυσης της επαγγελματικής του/της ανάπτυξης και ευημερίας.

 Θεματικοί Άξονες του Συνεδρίου

Το συνέδριο θα καλύψει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως:

 1. Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας μάθησης

  • Δια βίου μάθηση, επαγγελματική εξέλιξη και συνεχής επιμόρφωση
  • Ρόλος της αυτομόρφωσης και αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων
  • Ερευνητική διάσταση του εκπαιδευτικού έργου

2. Παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια

  • Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
  • Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και αξιοποίηση της τεχνολογίας
  • Διαχείριση της τάξης και διαφοροποιημένη διδασκαλία

3. Η επαγγελματική ταυτότητα και ταυτότητα ρόλου

  • Ο/Η εκπαιδευτικός ως ηγέτης/ηγέτιδα μάθησης
  • Επαγγελματική αυτονομία, δικαιοδοσία και λογοδοσία
  • Ηθικές και κοινωνικές διαστάσεις του εκπαιδευτικού λειτουργήματος
  • Εκπαιδευτικός και mentoring στην Εκπαίδευση
  • Εκπαιδευτικός και coaching στην Εκπαίδευση
  • Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας  – Υπεύθυνος/Υπεύθυνη για την πρόληψη και διαχείριση περιστατικών Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού [Ε.ΒΙ.Ε.]
  • Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας υλοποίησης και εφαρμογής των  Καινοτομιών στην Εκπαίδευση
  • Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας υλοποίησης  ενταξιακών πρακτικών  για τα άτομα/μαθητές-μαθήτριες με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Ο/Η Εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας  εφαρμογών  της τεχνητής νοημοσύνης

4. Η συνεργασία στο σχολικό περιβάλλον

  • Συνεργατικές πρακτικές και κοινότητες μάθησης
  • Συλλογική αποτελεσματικότητα και κουλτούρα βελτίωσης
  • Ο ρόλος των συναδέλφων, των στελεχών και της σχολικής μονάδας

5. Προκλήσεις στο σύγχρονο σχολείο

  • Ετερογένεια μαθητικού πληθυσμού και ζητήματα συμπερίληψης
  • Ψυχοκοινωνικές ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών
  • Πίεση χρόνου, επαγγελματική εξουθένωση και ανάγκες υποστήριξης

6. Πολιτικές και προοπτικές για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

  • Θεσμοί επιμόρφωσης και πιστοποίησης
  • Εθνικές και διεθνείς τάσεις
  • Προτάσεις για ένα υποστηρικτικό επαγγελματικό περιβάλλον

·         Προτάσεις για ένα υποστηρικτικό επαγγελματικό περιβάλλον

 7. Επιμόρφωση & Δια Βίου Εκπαίδευση

·         Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

·         Αναβάθμιση και επαναπροσανατολισμός των ήπιων δεξιοτήτων στην Εκπαίδευση του 21ου αιώνα

·         Ψυχική ανθεκτικότητα

 8. Εξωστρέφεια & Ευρωπαϊκά Προγράμματα

·         Ευρωπαϊκά Προγράμματα (Erasmus, eTwinning, κ.α.), συνεργατικές κοινότητες μάθησης και πρακτικής

·         Σχολείο και κοινωνία (σύνδεση σχολείου-κοινωνίας, εκπαιδευτικά προγράμματα)

·         Συνεργασία σχολείου – οικογένειας

·         Δίκτυα κοινοτήτων μάθησης και πρακτικής

 Το Πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνει:

α. Προφορικές ανακοινώσεις

β. Θεματικά συμπόσια & στρογγυλά τραπέζια

γ. Αναρτημένες ανακοινώσεις

δ. Βιωματικά εργαστήρια

ε. Ειδικές συμμετοχές (εικαστικές δημιουργίες φοιτητών/φοιτητριών και μαθητών/μαθητριών)

 

 Υποβολή και Δημοσίευση Εισηγήσεων

Οι εισηγήσεις, προφορικές και αναρτημένες, θα αξιολογηθούν από την Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου. Οι εργασίες που θα γίνουν αποδεκτές θα συμπεριληφθούν στα Πρακτικά του Συνεδρίου.

Σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε σε αυτήν την ξεχωριστή πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας, του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης και του Σώματος  των Συμβούλων Εκπαίδευσης για την διοργάνωση του 2ου Επιστημονικού Συνεδρίου, με θέμα: «Ο/Η Εκπαιδευτικός του 21ου Αιώνα: Από τη Διδακτική Πράξη στην Επαγγελματική Ανάπτυξη - Ταυτότητα, Ρόλοι, Καινοτομίες, Καλές Πρακτικές», με στόχο την ανάδειξη καλών πρακτικών, την ενίσχυση της επαγγελματικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και την προώθηση του διαλόγου σχετικά με τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και της σχολικής ζωής.

Για τη διαδικασία υποβολής των περιλήψεων θα ακολουθήσει 2η Ανακοίνωση προσεχώς.